Fejlesztő: blog

Szeretettel köszöntelek a Fejlesztő-és fejlődés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 153 fő
  • Képek - 1 db
  • Videók - 4 db
  • Blogbejegyzések - 33 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,

Fejlesztő-és fejlődés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fejlesztő-és fejlődés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 153 fő
  • Képek - 1 db
  • Videók - 4 db
  • Blogbejegyzések - 33 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,

Fejlesztő-és fejlődés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fejlesztő-és fejlődés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 153 fő
  • Képek - 1 db
  • Videók - 4 db
  • Blogbejegyzések - 33 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,

Fejlesztő-és fejlődés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fejlesztő-és fejlődés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 153 fő
  • Képek - 1 db
  • Videók - 4 db
  • Blogbejegyzések - 33 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,

Fejlesztő-és fejlődés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Fejlesztő-és fejlődés klub hírei

Mi is az a diszlexia?
1887-ben használták elõször ezt a kifejezést az izolált olvasási
nehézség leírására.

Jelenleg egyesek kizárólag a speciális olvasási nehézséget értik
rajta, mások kombinált, olvasási, és írási nehézséget definiálnak
vele, és végül vannak, akik mindenfajta tanulási nehézséget
diszlexiának neveznek.

Dyslexia szószerinti fordításban gyengébb olvasást jelent. A
gyengén olvasás pedig azt jelenti, aki gyengén olvas, akadályozott
a kommunikáció egyik formájában, nehezen, lassabban szerez
információt az írott szövegbõl, kevesebb esélye van
intelligenciájának kibontakoztatására, mint hasonló korú
társainak,annak ellenére, hogy jó értelmi képességekkel
rendelkezik egyébként.

Tovább 

  • A grafomotoros fejlesztés: finommozgások koordinációjának, rajz- és íráskészségének a fejlesztése. A "grafomotorikus" szó jelentése írómozgást jelent, de tágabb értelemben használatos. Az összes finommozgás-koordinációt igénylõ tevékenység, szûkebb értelemben pedig a rajz- és íráskészséggel kapcsolatos mozgások összefoglaló kifejezése.

A grafomotoros zavarok okai:

Különbözõ okok találhatóak a háttérben, többnyire több ok is lehetséges, ezért fontos a szülõvel való baráti beszélgetés közben anamnézist készíteni.

Utolsó hozzászólás

Rné Magdi üzente 15 éve

Szia Erika!
Tetszett köszi szépen.

Tovább 

 

A részképesség gyengeséggel rendelkezõ (diszlexia, diszgráfia) gyermekeknek speciális olvasástanítási eljárásra van szükségük, melyet Meixner-módszerként ismerünk és alkalmazunk. A terápiának fontos alapelve, hogy a ?legközelebbi fejlõdési zóna?-ból kell kiindulni, amely szerint ahhoz a szinthez kapcsolódva kell a fejlesztést elkezdeni, illetve ott kell folytatni, ahol a gyermek még biztonsággal mozog, mert csak így válik számára lehetségessé az eredményes feladatvégzés.

Tovább 

EGYÉB Tevékenységek:
2. VIZSGÁLATOK

Minden gyermekkel életkora és (mozgás, értelmi, kognitív, szociális) állapota figyelembe vételével neuro- és szenzomotoros vizsgálatot veszünk fel, emellett check-list-szeruen megfigyeljük/vizsgáljuk azokat az organikus éretlenségre utaló reflexeket, poszturákat, izomtónus-szabályzási gyengeségeket, melyek az életkorukhoz rendelten alkalmazhatóak.

3 hónapos kortól 2 éves korig olyan fejlõdési skálát használunk, mely 3 havonta összesen 20 területet mérve tud kimutatni egy görbét arról, hogy a vizsgált gyermek mely területeken teljesített a normál tartományban, (ill.

Tovább 

1. SZENZOMOTOROS FEJLESZTÉSEK
a). Hidroterápiás Rehabilitációs Gimnasztika (HRG)-fejlesztés

 A HRG módszer 1994 óta levédett magyar rehabilitációs eljárás. Langyos vízben alkalmazható, 370 mozgásfeladata 2-3 év alatt tanítható meg a (rászoruló) gyermekeknek. Jellemzõi: minden HRG-fejlesztést alapos neuro- és szenzomotoros szemléletû vizsgálat elõz meg. Ennek segítségével a(z organikusan éretlen) gyermek idegrendszeri érettsége %-ban megadható, ill. a hiányosságok és a meglévõ készségek-részképességek profilja is ismertté válik.

Tovább 

SINDELAR (5-7 ÉVESEKNEK)

A tanulási zavart okozó részképesség-gyengeségek felismerése

és terápiája óvodáskorban és iskolát kezdõ gyermekeknél

Cél: A tanulási zavar megelõzése, illetve kisiskoláskorban a zavar elmélyülésének megakadályozása.

Aktivitás: A program két részbõl áll.

I. Az egyéni vizsgáló eljárás: - a gyermek megismerését szolgálja a képességek minõségi elemzése által

  • a feladatok az Affolteri-koncepcióra épülve az észlelési szintek fejlettségét mérik, jelzik.

Tovább 

Az anyanyelvi készséghiány két megnyilvánulási formája az olvasás és az írás nehézsége. Olvasáson az olvasás technikáját és a szövegértést, míg íráson az alakiságot (olvashatóság), illetve az adott kornak megfelelõ helyesen írást értjük. Középiskolás korban a pontos betûfelismerés, az összeolvasás és egyéb olvasástechnikai nehézségek már kevéssé okoznak problémát, míg az írás alakiságán ebben a korban csak nehezen lehet javítani (néhány eredményt láttunk az Alapozó Terápia által használt piros szemüveges módszerrel, és az angol eredetû N I L D terápiával, melynek magyarországi képviselõje Jordanidisz Ágnes).

Tovább 

"Segíts nekem, hogy magam tudjam csinálni!"

Mária Montessori (1870-1952) Olaszország elsõ orvosnõje volt.
1898-tól gyógypedagógiai intézetet vezetett, majd további egyetemi tanulmányok folytatása után pedagógusi diplomát szerzett. 1907-ben Rómában megnyitotta az elsõ Gyerekházat 3-6 éves gyermekek számára ("casa dei bambint"), ennek nyomán kialakuló módszere hamarosan világszerte elterjedt.

? szabadságra, önállóságra, önmûvelõdésre nevelés azáltal, hogy a gyermek fejlettségi szintjére és a felfedezés örömére épít,

? a gyermeki tevékenységhez nyújtott optimális segítségnyújtás,

? az akadályok elhárítása a gyermek fejlõdése elõl,

? a fejlõdés feltételeinek biztosítása: amire képes a gyermek, azt önállóan is elvégezhesse: "Segíts nekem, hogy egyedül dolgozhassak!"

? a kibontakozó tevékenység célja, hogy gyermeket saját fáradozásai útján segítse hozzá az egyre nagyobb mértékû önállósághoz és tökéletesedéshez.

Tovább 

Létezik egy intézmény, melynek

Története:

Amikorlétrehozták a Korai Fejlesztõ Központot Támogató Alapítványt Dr. Gallai Mária gyermekorvos ésCzeizel Barbara és Dubecz Dorottya gyógypedagógusokkülföldi tanulmányaik és tapasztalataik alapján, akkor fogant meg az intézmény megalakításának gondolata 1991-ben.

Azcélja az volt az Alapítványnak, hogy eltérõ fejlõdésû vagy sérült gyermeket nevelõ szülõkjóval a gyermek iskolába kerülése elõtt kapjanak szakszerû segítséget gyermekük fejlõdési esélyeinek javítására.

Tovább 

A Gézengúz Alapítvány 1990-ben jött létre, alapítója Dr. Schultheisz Judit.Budapesten a III.ker ben, Budakalászon és Gyõrött fogadja a rászoruló gyermekeket. Céljuk, hogy segítséget nyújtsanak a születési károsult gyermekeknek és családjuknak. Az Alapítvány komplex gyógypedagógiai fejlesztést biztosít. Egyéni, csoportos és integrált foglalkozások, hydroterápia tartozik a szolgáltatásaik közé. Orvos, pszichologus, gyógytornász, gyógypedagógus, gyógytestnevelõ, úszó-szakedzõ, védõnõ, óvónõ, pedagógus, mentálhigiénés szakember és szociális munkás tartozik szakmai csapatához.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu