Szeretettel köszöntelek a Fejlesztő-és fejlődés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fejlesztő-és fejlődés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fejlesztő-és fejlődés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fejlesztő-és fejlődés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fejlesztő-és fejlődés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fejlesztő-és fejlődés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fejlesztő-és fejlődés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fejlesztő-és fejlődés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mi is az a diszlexia?
1887-ben használták elõször ezt a kifejezést az izolált olvasási
nehézség leírására.
Jelenleg egyesek kizárólag a speciális olvasási nehézséget értik
rajta, mások kombinált, olvasási, és írási nehézséget definiálnak
vele, és végül vannak, akik mindenfajta tanulási nehézséget
diszlexiának neveznek.
Dyslexia szószerinti fordításban gyengébb olvasást jelent. A
gyengén olvasás pedig azt jelenti, aki gyengén olvas, akadályozott
a kommunikáció egyik formájában, nehezen, lassabban szerez
információt az írott szövegbõl, kevesebb esélye van
intelligenciájának kibontakoztatására, mint hasonló korú
társainak,annak ellenére, hogy jó értelmi képességekkel
rendelkezik egyébként.
A grafomotoros zavarok okai:
Különbözõ okok találhatóak a háttérben, többnyire több ok is lehetséges, ezért fontos a szülõvel való baráti beszélgetés közben anamnézist készíteni.
|
|
A részképesség gyengeséggel rendelkezõ (diszlexia, diszgráfia) gyermekeknek speciális olvasástanítási eljárásra van szükségük, melyet Meixner-módszerként ismerünk és alkalmazunk. A terápiának fontos alapelve, hogy a ?legközelebbi fejlõdési zóna?-ból kell kiindulni, amely szerint ahhoz a szinthez kapcsolódva kell a fejlesztést elkezdeni, illetve ott kell folytatni, ahol a gyermek még biztonsággal mozog, mert csak így válik számára lehetségessé az eredményes feladatvégzés. |
EGYÉB Tevékenységek:
2. VIZSGÁLATOK
Minden gyermekkel életkora és (mozgás, értelmi, kognitív, szociális) állapota figyelembe vételével neuro- és szenzomotoros vizsgálatot veszünk fel, emellett check-list-szeruen megfigyeljük/vizsgáljuk azokat az organikus éretlenségre utaló reflexeket, poszturákat, izomtónus-szabályzási gyengeségeket, melyek az életkorukhoz rendelten alkalmazhatóak.
3 hónapos kortól 2 éves korig olyan fejlõdési skálát használunk, mely 3 havonta összesen 20 területet mérve tud kimutatni egy görbét arról, hogy a vizsgált gyermek mely területeken teljesített a normál tartományban, (ill.
1. SZENZOMOTOROS FEJLESZTÉSEK
a). Hidroterápiás Rehabilitációs Gimnasztika (HRG)-fejlesztés
A HRG módszer 1994 óta levédett magyar rehabilitációs eljárás. Langyos vízben alkalmazható, 370 mozgásfeladata 2-3 év alatt tanítható meg a (rászoruló) gyermekeknek. Jellemzõi: minden HRG-fejlesztést alapos neuro- és szenzomotoros szemléletû vizsgálat elõz meg. Ennek segítségével a(z organikusan éretlen) gyermek idegrendszeri érettsége %-ban megadható, ill. a hiányosságok és a meglévõ készségek-részképességek profilja is ismertté válik.
16 éve | Tóth Zoltánné Erika | 0 hozzászólás
SINDELAR (5-7 ÉVESEKNEK)
A tanulási zavart okozó részképesség-gyengeségek felismerése
és terápiája óvodáskorban és iskolát kezdõ gyermekeknél
Cél: A tanulási zavar megelõzése, illetve kisiskoláskorban a zavar elmélyülésének megakadályozása.
Aktivitás: A program két részbõl áll.
I. Az egyéni vizsgáló eljárás: - a gyermek megismerését szolgálja a képességek minõségi elemzése által
16 éve | Tóth Zoltánné Erika | 0 hozzászólás
Az anyanyelvi készséghiány két megnyilvánulási formája az olvasás és az írás nehézsége. Olvasáson az olvasás technikáját és a szövegértést, míg íráson az alakiságot (olvashatóság), illetve az adott kornak megfelelõ helyesen írást értjük. Középiskolás korban a pontos betûfelismerés, az összeolvasás és egyéb olvasástechnikai nehézségek már kevéssé okoznak problémát, míg az írás alakiságán ebben a korban csak nehezen lehet javítani (néhány eredményt láttunk az Alapozó Terápia által használt piros szemüveges módszerrel, és az angol eredetû N I L D terápiával, melynek magyarországi képviselõje Jordanidisz Ágnes). |
"Segíts nekem, hogy magam tudjam csinálni!"
Mária Montessori (1870-1952) Olaszország elsõ orvosnõje volt.
1898-tól gyógypedagógiai intézetet vezetett, majd további egyetemi tanulmányok folytatása után pedagógusi diplomát szerzett. 1907-ben Rómában megnyitotta az elsõ Gyerekházat 3-6 éves gyermekek számára ("casa dei bambint"), ennek nyomán kialakuló módszere hamarosan világszerte elterjedt.
? szabadságra, önállóságra, önmûvelõdésre nevelés azáltal, hogy a gyermek fejlettségi szintjére és a felfedezés örömére épít,
? a gyermeki tevékenységhez nyújtott optimális segítségnyújtás,
? az akadályok elhárítása a gyermek fejlõdése elõl,
? a fejlõdés feltételeinek biztosítása: amire képes a gyermek, azt önállóan is elvégezhesse: "Segíts nekem, hogy egyedül dolgozhassak!"
? a kibontakozó tevékenység célja, hogy gyermeket saját fáradozásai útján segítse hozzá az egyre nagyobb mértékû önállósághoz és tökéletesedéshez.
Létezik egy intézmény, melynek
Története:
Amikorlétrehozták a Korai Fejlesztõ Központot Támogató Alapítványt Dr. Gallai Mária gyermekorvos ésCzeizel Barbara és Dubecz Dorottya gyógypedagógusokkülföldi tanulmányaik és tapasztalataik alapján, akkor fogant meg az intézmény megalakításának gondolata 1991-ben.
Azcélja az volt az Alapítványnak, hogy eltérõ fejlõdésû vagy sérült gyermeket nevelõ szülõkjóval a gyermek iskolába kerülése elõtt kapjanak szakszerû segítséget gyermekük fejlõdési esélyeinek javítására.
16 éve | Tóth Zoltánné Erika | 0 hozzászólás
A Gézengúz Alapítvány 1990-ben jött létre, alapítója Dr. Schultheisz Judit.Budapesten a III.ker ben, Budakalászon és Gyõrött fogadja a rászoruló gyermekeket. Céljuk, hogy segítséget nyújtsanak a születési károsult gyermekeknek és családjuknak. Az Alapítvány komplex gyógypedagógiai fejlesztést biztosít. Egyéni, csoportos és integrált foglalkozások, hydroterápia tartozik a szolgáltatásaik közé. Orvos, pszichologus, gyógytornász, gyógypedagógus, gyógytestnevelõ, úszó-szakedzõ, védõnõ, óvónõ, pedagógus, mentálhigiénés szakember és szociális munkás tartozik szakmai csapatához.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás